Narrow your search
Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Kringactiviteiten.
Authors: ---
ISBN: 9023226437 Year: 1991 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Activiteiten die in kringverband plaatsvinden leveren waardevolle bijdragen aan basisontwikkeling: voorlezen en vertellen bijvoorbeeld, werken met prentenboeken en kinderpoëzie.&#13;&#13;De werkelijke ontwikkelingswaarde van kringactiviteiten hangt echter nauw samen met de groepsgrootte. Gesprekken met kinderen zijn bijvoorbeeld alleen zinvol als ze in klein groepsverband plaatsvinden. Maar de groepskring daarentegen, waarin het juist om het groepsgebeuren gaat, is voor alle kinderen bestemd. Welke activiteiten in kringverband belangrijk zijn en hoe leerkrachten daarmee om kunnen gaan, wordt in dit boek beschreven.&#13;&#13;Presenterende activiteiten:&#13;&#13;- verhalen vertellen en voorlezen&#13;- prentenboeken&#13;- kinderpoëzie&#13;- activiteiten met verhalen, boeken en poëzie&#13;- poppenspel en poppenkast&#13;&#13;De groepskring:&#13;&#13;- hier zijn we&#13;- deze dag en deze week&#13;- wat gaan we doen&#13;- wat hebben we gedaan&#13;- wat zijn de groepsregels&#13;- feestvieren&#13;- even pauze&#13;- kleine spelletjes&#13;&#13;&#13;


Book
Vertellen in kleine kring : Een handboek
Authors: ---
ISBN: 9054831847 Year: 1999 Publisher: Den Haag Gits Biblion Dominiek Savio Instituut

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

04


Book
Van beginnende geletterdheid tot lezen : kopieermap groep 1,2 en 3
Author:
ISBN: 9053000429 Publisher: Drunen Delubas

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Beginnende geletterdheid begint bij voorlezen en visuele en auditieve spelletjes. Het boek bevat hiervoor talrijke leuke suggesties. Maar kleuters zijn ook best in voor letterspelletjes en leren ook de letter van hun eigen naam. Kortom een schat aan ideeën die te gebruiken zijn bij eigen thema's en projecten. Naast het boek zijn bovendien ook heel veel speelse aansluitende werkbladen verkrijgbaar.


Book
Een procesgerichte aanpak voor 6- tot 12- jarigen in het basisonderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789077343784 Year: 2013 Publisher: Leuven Cego Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is de langverwachte herwerking van "Ervaringsgericht werken met 6- tot 12-jarigen in het basisonderwijs". Het bevat de kernelementen van een procesgerichte aanpak. In deze zowel qua vorm als qua inhoud gereviseerde editie hebben de auteurs de aanpakfactoren van 5 naar 7 uitgebreid.Leerkrachtstijl wordt daarbij als overkoepelende factor beschouwd, zodat leerkrachten een omgeving kunnen scheppen waar kinderen op hun gaven en talenten worden aangesproken en zich als unieke persoon kunnen ontplooien. Zo wordt voor elk kind binnen kwaliteitsvol onderwijs de juiste output gedefinieerd en wordt het fundament gelegd voor een succesvolle toekomst.


Book
Klassemanagement in de onderbouw
Author:
ISBN: 9065082581 Year: 2003 Publisher: Amersfoort CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze publikatie helpt leerkrachten in de onderbouw de eigen plannings- en organisatievaardigheden te verbeteren. Door een goede klasseorganisatie ontstaat ruimte om de kinderen te stimuleren bij het spelen en werken. Bovendien heeft de leerkracht dan tijd voor zorgverbredingsactiviteiten. Van oudsher kenmerkt het kleuteronderwijs zich door variatie en differentiatie. De leerkracht speelt zoveel mogelijk in op de interessen en behoeften van kinderen. Zij voorziet in een royaal aanbod van werkvorm... Deze publikatie helpt leerkrachten in de onderbouw de eigen plannings- en organisatievaardigheden te verbeteren. Door een goede klasseorganisatie ontstaat ruimte om de kinderen te stimuleren bij het spelen en werken. Bovendien heeft de leerkracht dan tijd voor zorgverbredingsactiviteiten. Van oudsher kenmerkt het kleuteronderwijs zich door variatie en differentiatie. De leerkracht speelt zoveel mogelijk in op de interessen en behoeften van kinderen. Zij voorziet in een royaal aanbod van werkvormen, dat kinderen mogelijkheden biedt om op verschillende manieren eigen initiatieven te ontplooien. Variatie en differentiatie vragen echter om een flexibele organisatie. Door Weer Samen Naar School zullen meer kinderen met leer- en gedragsproblemen in het basisonderwijs blijven. De leerkracht zal nog meer moeten differentiëren, organiseren en plannen.Bron: https://www.goodreads.com/book/show/31446090-klassenmanagement-in-de-onderbouw


Book
Ervaringsgericht werken in de basisschool
Author:
ISBN: 9080048259 Year: 2003 Publisher: Leuven Centrum voor ervaringsgericht onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek biedt een uitgebreid kader waarbij ingangen worden aangeboden om het welbevinden en de betrokkenheid te vergroten. Voor het vinden van die ingang wordt een kader aangereikt dat met concrete voorbeelden is ingevuld : de vijf factoren die betrokkenheid bepalen. Dat zijn: werken aan sfeer en relatie, aanpassing van niveau van de leerling, werkelijkheidsnabijheid, activiteit, leerlingeninitiatief.


Multi
Ervaringsgericht werken met jonge kinderen : een voormiddag bij 4-jarigen
Authors: --- ---
ISBN: 9080048291 9789080048294 Year: 1997 Publisher: Leuven Centrum voor ervaringsgericht onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het verloop van een voormiddag bij 4-jarigen in de klas bij L. Carmen. Men vormt zich een beeld van de verschillen met de gangbare praktijk, van de klemtonen die gelegd worden, van de inbreng, van de leidster en van de sfeer die men in EGKO nastreeft. 1) Ervaringsgericht Onderwijs : de theorie achter de praktijk 2) Het dagverloop en het organisatiepatroon 3) Beschrijving van de videofragmenten 4) Duiding van de videofragmenten vanuit drie invalshoeken 5) Suggesties voor het werken met de video. Deze video illustreert het verloop van een voormiddag in een EGKO-klas bij 4-jarigen.


Book
Dingen in de kring : taalvorming en drama in meertalige middenbouwgroepen
Author:
ISBN: 906665323X 9789066653238 Year: 2002 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek worden de problemen die leerkrachten ervaren bij het begeleiden van kringgesprekken (zeker in meertalige groepen) op een rijtje gezet. Er worden ook suggesties geboden om ze te overwinnen. De lessuggesties zijn gericht op de groepen vier en vijf en geven expliciete aandacht aan meertaligheid. De lessen beginnen altijd met de introductie van een of meer voorwerpen, wat als uitgangspunt voor een kringgesprek goed blijkt te werken (lage taaldrempel, concrete ervaringen, uitnodiging tot handeling, begripsbevordering voor minder taalvaardige kinderen) . De gebruikte werkvormen zijn afkomstig uit de kunstzinnige disciplines taalvorming en dramatische vorming.


Book
Ervaringsgericht werken met 6- tot 12-jarigen in het basisonderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9074798985 9789074798983 Year: 2004 Publisher: Leuven Centrum voor ervaringsgericht onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by